//
אתה קורא...
אימון לעצמאיים, כלים אימוניים לעצמאות תעסוקתית, עצמאות תעסוקתית

מתכון להצלחה אה לה צמת שמרים שוקולד

dsc_0311
כידוע לכם אני מאמנת תעסוקתית ובמסגרת תפקידי מאמנת בעלי עסקים קטנים.
אחת מהן, היא רות אופק המדהימה שהתפרסמה ממש השבוע האחרון עם עוגת השמרים הוויראלית שהטריפה את המדינה.

אני לא אכתוב לכם כאן את הסיפור האישי או המקצועי של רות, כי אלף, מה שקורה בחדר אימון נשאר בחדר אימון ובית, מן הסתם הרקע המקצועי של רות לצד העשייה שלה הם חלק בלתי נפרד וגדול מההגשמה שלה, אבל כן אני אספר לכם איך מתרגמים את מה שאתם טובים בו להצלחה.

בפוסט הקודם שלי 'עצמאות' , תיארתי את ששת המשאבים שאדם צריך כדי לחיות בעצמאות:
סיפור מסע, חיבור אישי, סיפור חדש, מטרות ויעדים, מנטור ועשייה.
לרות היה ויש את כל השישה. הנקודה המשמעותית, מה שמבדיל בינה לבין אחרים בעיניי, זו העשייה. העשייה שלה שונה. יש בה תעוזה, המון אומץ, יצירתיות, יכולת הליכה עם הזרם אבל בדרכה שלה, נחישות אדירה ואמביציה מטורפת.

חשוב לי שתבינו, אם אתם לא מקצועיים, לא טובים במה שאתם עושים, אם אתם לא מאמינים בשירות שלכם, זה לא משנה כמה רצון ונחישות יהיו לכם, אתם לא תצליחו כי המוצר שלכם לא מספיק טוב. כי לא התחברתם לעצמכם בצורה האמיתית, הכנה והטובה ביותר ולכן הצבתם מטרות ויעדים שלא מתאימים לכם. אבל נניח וכן עשיתם את הכול נכון ואתם פשוט מאוד מוצלחים במשהו. איך מתקדמים מכאן ?
קבלו מתכון להצלחה, עוגת שמרים סטייל.

המצרכים:

1 דף עסקי בפייסבוק או קבוצה, תלוי במהות השירות/העסק
250 כרטיסי ביקור, משהו ראשוני בהשקעה מינימלית
1 אתר אינטרנט בבניה עצמית – לא חובה
1 בלוג
3-4 דרכים יצירתיות לשיווק העסק
1 תכנית עבודה שנתית

הוראות הכנה :

1.מתחילים בתכנית עבודה שנתית. בונים חזון עסקי (ראו פוסט אחר בבלוג 'עצמאי עם חזון'), מגדירים מטרות, יעדים, אסטרטגיה שיווקית, תפעולית, פיננסית וגאנט משימות יומי. אם אתם לא יודעים איך בונים נכון תכנית עבודה שנתית, היעזרו באדם מקצועי שיודע. באימון שלי אני בונה יחד עם המאומנים שלי תכנית עבודה כפי שפירטתי לעיל.

2.בונים דף עסקי או קבוצה בפייסבוק. מה ההבדל ? דף עסקי הוא ציבורי, הוא כלי יותר שיווקי מאשר קבוצה ופחות אישי. הוא בעצם מחליף בהרבה פרמטרים אתר אינטרנט. קבוצה היא יותר אינטימית ומאפשרת לקהל להיות פעיל בעשייה של העסק. אני אתן את הדוגמה שלי. כמאמנת תעסוקתית פונים אליי המון אנשים המעוניינים במקום עבודה חדש או בפתיחה של עסק עצמאי ומן הסתם הם לא מעוניינים שהמעסיק שלהם יידע על כך. אם היה לי דף עסקי, ברגע שהם עושים לייק או מעלים שאלה, בגלל שהדף העסקי הוא ציבורי, כל מי שברשימת החברים שלהם חשוף לכך. לכן, בניתי קבוצה והגדרתי אותה כסגורה, כך שרק החברים בה חשופים לתכנים וזה מאפשר לכל חבר קבוצה להתייעץ, מבלי לחשוש שהמעסיק שלו או קולגה שלו יתקלו בתוכן הזה. לעומת זאת, לשירות אחר שאני נותנת, עבור הורים, שירות של אימון לאיזון בית – עבודה (WLB – WORK LIFE BALANCE) כן פתחתי דף עסקי, מתוך ראייה שיווקית אסטרטגית וכך אני "נהנית" משני העולמות. לגבי שתי הפלטפורמות. הן חייבות להיות מתוחזקות היטב, עם תכנים מגוונים ומעניינים, הן בצורה של מאמרים קצרים/ארוכים והן בצורה של תמונות, פרסום של הצלחות בעסק ובעיקר פרסום של עשייה ושירותים שהעסק נותן. אני מאמינה שדף כזה צריך להיות אותנטי ולבוא בהלימה עם האדם שפתח אותו, עם האופי שלו. הקוראים חכמים. אם זה לא אותנטי וזה רק "מריח שיווק" זה פשוט לא קונה. גם לחשוף מעצמך במידה, זה מבורך.

3.כרטיסי ביקור. ההדפסה הראשונה של כרטיסי ביקור חייבת להיות מינימליסטית. למה אני אומרת את זה? אני חלילה לא מזלזלת בשיווק או מיתוג נכון של עסק ואם יש לכם אקסטרה כסף בבנק אז בבקשה. אבל אני כן חושבת שכל עסק בשנותיו הראשונה והשנייה חווה מספר גלגולים, שינויים. הרבה פעמים בתחילת הדרך אנחנו חורטים על דגלנו שירות עיקרי כשבסוף השנה הראשונה הוא הופך למשני ביותר ולעיתים גם ללא קיים. לכן. לכו לבית דפוס, עצבו יחד עם גרפיקאי משהו פשוט, נקי ואסתטי, שאתם מתחברים אליו וגאים למסור אותו בפגישה. הדפיסו כמות קטנה בהתאם לתקציב. אני ממליצה על 250 כרטיסים בהדפסה הראשונה. אתם לא יודעים מה יהיה ממש דפוס השימוש שלכם בהם ועד כמה תשתמשו בהם, שמרו על הכסף שלכם.

4.אתר אינטרנט. לא חובה. הדף העסקי הוא פלטפורמה נהדרת מספיק וטובה מספיק כחלופה לאתר. אני ממליצה על בניה של אתר בשני המקרים הבאים בלבד: אלף, אתם פונים למגזר העסקי ואז לא תוכלו להפנות לקוחות עסקיים ל"דף שלכם בפייסבוק" בית, אם אתם עוסקים במכירת מוצרים ויזואליים כלשהם, לרבות, צלמים, ציירים, מפסלים, מעצבי תכשיטים וכולי. במקרה זה אתר יכול לבנות תדמית מקצועית שהיא חיונית מאוד לעסקים כאלה.

5.בלוג. אם אתם מקצועיים בתחומכם ומעוניינים שאנשים ידעו זאת, יחוו קצת ממכם וממה שיש לכם להציע, יכירו אתכם, ישמעו עליכם, אז בלוג הוא הכרחי עבורכם. אתם יכולים להעלות מאמרים, פוסטים קצרים, מתכונים א-לה צמת שמרים שוקולד סטייל ועוד. ממליצה בחום.

6.דרכים יצירתיות לשיווק. בניתם והכנתם תשתית יפה של שיווק, דוגמת דף עסקי, בלוג, כרטיסי ביקור. אז למעט פרסום בפייסבוק, איך תשווקו ? אתם צריכים לגייס את מירב היצירתיות שלכם (או אותי) ולהתמקד ב 3-4 דרכים חדשות לשיווק העסק שלכם, בצורה ממוקדת ויעילה. אני לא יכולה להרחיב מעבר כי זה ממש תלוי עסק.

7.שמים הכול בקערת זמן ענקית, מוסיפים תבלינים של שיתופי פעולה יצירתיים, ניהול זמן נכון, פיתוח קשרים עסקיים רלוונטיים ותיבול נוסף לפי הטעם, מערבבים טוב טוב עד לקבלת תערובת אחידה של עסק צעיר, חי ובועט.

8.לוקחים את התשוקה שלכם ושוזרים אותה בתוך תערובת העסק שלכם וקולעים צמה יפיפייה של הצלחה, שפע, שגשוג, סיפוק והגשמה.

9.מחממים את הנחישות שלכם לגובה שיא ויוצאים לדרך.

מקווה שיש לכם תאבון גדול ומאחלת לכם שאף פעם לא תשבעו ממה שיש לחיים להציע.
תודה לרות אופק המקסימה שנתנה ברכתה לפוסט זה ומוסיפה: "טפו טפו טפו".

באהבה,
ליטל.

אודות litalrahav

מאמנת תעסוקתית, הד האנטר ומגשרת ארגונית

דיון

אין תגובות.

כתיבת תגובה

הכניסו את כתובת הדוא"ל שלכם, כדי לעקוב אחרי הבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות במייל.

הצטרפו אל 349 שכבר עוקבים אחריו

תגובות אחרונות

לאל על הצילו, בעל הבית השתגע –…
